Overdracht van de huizen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van WerkenvoorNicaragua - WaarBenJij.nu Overdracht van de huizen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van WerkenvoorNicaragua - WaarBenJij.nu

Overdracht van de huizen

Blijf op de hoogte en volg WerkenvoorNicaragua

15 Augustus 2017 | Nicaragua, Managua

Donderdagochtend is het merendeel van de groep naar de markt vertrokken om de laatste souvenirs in te slaan. Ook zijn een paar heren naar de kapper geweest, dit was overigens hard nodig…. Om 11.00 uur werden we verwacht bij het huisje van Anna in Masaya. Dankbaarheid straalde af van haar en haar opa Don Tito. Opnieuw geluncht bij Dona Clara en daarna naar Managua vertrokken. Daar zijn in totaal 5 huisjes opgeleverd. Drie bovenverdiepingen, twee aanbouwen. Een wens is voor deze mensen in vervulling gegaan. Iets wat voor hen totaal onbereikbaar is. Na de officiele overhandigingen van de sleutels begon de afscheidsdienst. Tijdens deze dienst werden ook de schoolspullen voor de kinderen die verbonden zijn aan de kerk van Managua uitgedeeld. Het was een mooie dienst met ook wel weemoed. Je bouwt toch een band op met de mensen waar je mee samenwerkt en daar moet afscheid van genomen worden. Het contrast blijft, wij gaan weer terug naar onze westerse wereld met alle luxe en welvaart en hectiek. Zij blijven hier. Wij zijn niet beter dan hen maar hebben het wel beter. De vraag is zijn zij gelukkiger dan ons of zijn wij gelukkiger? Na deze dienst zijn we gezamenlijk nog wat gaan eten om vervolgens afscheid te nemen van een paar van die groep die de volgende dag weer naar Nederland zijn vertrokken. De overigen van de groep zijn naar Corn Islands vertrokken voor een welverdiende vakantie.

Aan alles komt een eind, ook aan deze bouwreis. We willen iedereen bedanken voor zijn of haar betrokkenheid op welke manier dan ook. Bovenal eer aan God die ons ook hier geholpen en gespaard heeft.

WerkenvoorNicaragua

Werken voor Nicaragua is een stichting die zich inzet voor kansloze jongeren in Nicaragua. We hopen met een groep enthousiaste deelnemers huisjes te bouwen in de krottenwijken van Managua en Masaya. Ook zullen er diverse sociale projecten opgezet worden. Hierbij valt te denken aan kinderen voorzien van schoolspullen, tienermoeders voorzien van een basispakket voor hun baby en een vakantiebijbelweek.

Actief sinds 20 Juli 2017